Welcome
user_choices_background_image
Welcome
login container bottom
Search Libraries Catalogue
Duplicate Items
Add to My List

Print
Sorts and Limits


Title: War remembered and retold in three graphic narratives by Abi Rached, Abdelrazaq and Sacco : a comparative study / by Eman Amerah AlHinn ; supervised by Dr. Barkuzar Haider Dubbati. الحرب كذكرى وكإعادة سرد لثلاث قصص مصورة لأبي راشد وعبدالرزاق وساكو : / دراسة مقارنة
الحرب كذكرى وكإعادة سرد لثلاث قصص مصورة لأبي راشد وعبدالرزاق وساكو : / دراسة مقارنة الحرب كذكرى وكإعادة سرد لثلاث قصص مصورة لأبي راشد وعبدالرزاق وساكو : / دراسة مقارنة
A game for swallows : to die, to leave, to return. الحرب كذكرى وكإعادة سرد لثلاث قصص مصورة لأبي راشد وعبدالرزاق وساكو : / دراسة مقارنة
Baddawi . الحرب كذكرى وكإعادة سرد لثلاث قصص مصورة لأبي راشد وعبدالرزاق وساكو : / دراسة مقارنة
Footnotes in Gaza. الحرب كذكرى وكإعادة سرد لثلاث قصص مصورة لأبي راشد وعبدالرزاق وساكو : / دراسة مقارنة

Author: al-Hinn, Eman Amerah, author.
Dubbati, Barkuzar Haider, supervisor.
The University of Jordan. School of Foreign Languages. Department of English Language and Literature.

General Notes: Thesis (M. A. in English Literature)--The University of Jordan (Amman, Jordan), School of Foreign Languages, Department of English Language and Literature, 2021.
Includes bibliographical references and index.
This study examines the ways in which war and memory are visualized in the graphic narratives A Game for Swallows To Die, To Leave, To Return (2012) by Zeina Abirached, Baddawi (2015) by Leila Abdelrazaq and Footnotes in Gaza (2009) by Joe Sacco. These works narrativize the trauma of being a refugee and experiencing war atrocities through graphic techniques that combine words and images in a narrative form. I compare the ways in which the protagonists in the novels reconstruct memories of the Lebanese Civil War in A Game for Swallows, being a Palestinian refugee in Lebanon in Baddawi, and the testimonies of eyewitnesses in Rafah and Khan Younis massacres in Footnotes in Gaza. This thesis adopts visual criticism in unpacking the dynamic interaction between verbal and visual narratives and authors’ use of visual devices, such as focalization. In comparing these three narratives, this study argues that Sacco’s representation of the memories of war is different from Abdelrazaq and Abirached’s, as his experiences are secondhand while theirs are firsthand.  
تبحث هذه الدراسة في الطرق التي يتم من خلالها تصوير الحرب والذاكرة في الروايات المصورة "لعبة من أجل لسنونو: تموت وتغادر وتعود" بقلم زينة أبي راشد وبداوي بقلم ليلى عبد الرزاق وحواشي في غزة لجو ساكو. تسرد هذه الروايات الصدمة التي يعيشها اللاجيء من فظائع الحرب من خلال تقنيات الرسوم التي تجمع بين الصورة والكلمة في شكل سردي. وسأقارن بين الطرق التي يعيد بها أبطال الروايات بناء ذكريات الحرب الأهلية اللبنانية في لعبة من أجل السنونو ، وتجربة اللاجيء الفلسطيني في لبنان في بداوي ، وقصص شهود العيان من مذبحة رفح وخان يونس في حواشي في غزة. من خلال عقد دراسة مقارنة بين هذه النصوص ، تستنتج هذه الدراسة بأن هنالك اختلاف بين تصوير ساكو لذكريات الحرب لأن تجربته لها ليست شخصية في حين ، سرد أبي راشد وعبدالرزاق نابعة من تجربة شخصية لمعاناة اللجوء والحرب. ستتبنى هذه الرسالة النقد البصري كأسلوب تحليلي للتفاعل الديناميكي بين السرد اللفظي والمرئي واستخدام المؤلفين للتقنيات المرئية ، مثل التركيز.
The electronic version is available in theses database \\ University of Jordan.
Includes abstracts in Arabic and English.

Subject: Fiction -- History and criticism.
Comparative literature.
Fiction -- 20th century -- History and criticism.
Fiction -- 21st century -- History and criticism.
Visual perception in literature.
Art and literature.
Description (Rhetoric).
Literature -- History and criticism.
War in literature -- History and criticism
Abi-Rached, Zeina, 1981- -- Criticism and interpretation.
Abd el-Razaq, Leila, 1992- -- Criticism and interpretation.
Sacco, Joe, -- Criticism and interpretation.
Abi-Rached, Zeina, 1981- A game for swallows : to die, to leave, to return.
Abd el-Razaq, Leila, 1992- Baddawi .
Sacco, Joe, Footnotes in Gaza.

Dissertation Note: Thesis (M. A. in English Literature)--The University of Jordan (Amman, Jordan), School of Foreign Languages, Department of English Language and Literature, 2021.
Physical Description: CD-ROM1 : PDF.
Publication Date: 2021.

Results 1 - 1 of 1
  Agency: Collection: Call No.: Item Type: Status: Copy: Barcode: Media Type:
Theses & Disertations Thesis 809.3 H663 No Circulation Available 1 JUF0838157 Compact Disc Read-only Memory