Welcome
user_choices_background_image
Welcome
login container bottom
Search Libraries Catalogue
Duplicate Items
Add to My List

Print
Sorts and Limits


Title: Strategies employed by Jordanian EFL university students in translating idioms into Arabic : pedagogical implications / by Amal Mohammad alRishan ; supervised by Prof. Dr. Oqlah Mahmoud Smadi. الاستراتيجيات التي يستخدمها طلبة اللغة الانجليزية في الجامعات الاردنية في ترجمة التعابير الاصطلاحية الى اللغة العربية : تضمينات تعليمية
الاستراتيجيات التي يستخدمها طلبة اللغة الانجليزية في الجامعات الاردنية في ترجمة التعابير الاصطلاحية الى اللغة العربية : تضمينات تعليمية الاستراتيجيات التي يستخدمها طلبة اللغة الانجليزية في الجامعات الاردنية في ترجمة التعابير الاصطلاحية الى اللغة العربية : تضمينات تعليمية

Author: alRishan, Amal Mohammad, author.
Smadi, Oqlah Mahmoud, supervisor.
Yarmouk of University (Irbid, Jordan). Faculty of Education. Department of Curriculum and Instruction.

General Notes: Includes appendices., Includes appendices.
Subject: English language -- Translating into Arabic.
Translating and interpreting -- Technique.
Translating and interpreting -- Study and teaching -- Methodology.
English language -- Terms and phrases.
Language and languages -- Study and teaching.
Translating and interpreting -- Study and teaching.
English language -- Idioms.

Dissertation Note: Thesis(Ph. D. in Curriculum and Instruction with Concentration on Teaching English as a Foreign Language)--Yarmouk of University (Irbid, Jordan), Faculty of Education, Department of Curriculum and Instruction, 2014.
Physical Description: 1 CD-ROM : PDF.
Publication Date: 2014.

Results 1 - 1 of 1
  Agency: Collection: Call No.: Item Type: Status: Copy: Barcode: Media Type:
Theses & Disertations Thesis 428.02 R595 No Circulation Available 1 JUF0770908 Compact Disc Read-only Memory