|
|
|
1.
Title:
An evaluation of the English textbooks series (say it in English) for the first and second intermediate grades from teachers' perspectives in Hai'l city in the Kingdom of Saudi Arabia / by Hammad bin Khamies bin Hammad Al-Shammari ; supervised by Faisal Khwaileh.
تقييم سلسلة كتب اللغة الإنجليزية 'Say it in English'للصفين الأول و الثاني المتوسطين من وجهة نظر المعلمين في مدينة حائل في المملكة العربية السعودية.
Author:
al-Shammari, Hammad bin Khamies bin Hammad.
Publication:
2005.
|
|
|
|
2.
Title:
An evaluative study of English communication skills textbooks at the University of Jordan from a functional perspective / by Khadijeh Othman Hamidi ; supervised by Nayel Darweesh al-Sharah.
دراسة تقويمية للكتب الدراسية لمهارات الاتصال باللغة الإنجليزية في الجامعة الأردنية من وجهة نظر وظيفية
Author:
Hamidi, Khadijah Uthman.
Publication:
2008.
|
|
|
|
3.
Title:
An evaluation of Matters from the instructors' and students' perspectives / by Ziad Khaleel Oqlah al Smadi ; supervised by Ibrahim Hatamleh.
تقييم سلسلة ماترز من وجهة نظر الطلبة ومدرسيهم
Author:
al-Smadi, Ziad Khaleel Oqlah.
Publication:
2003.
|
|
|
|
4.
Title:
ESOL tests and testing : a resource for teachers and administrators / Stephen Stoynoff and Carol A. Chapelle.
Author:
Stoynoff, Stephen.
Publication:
Teachers of English to Speakers of Other Languages, Alexandria, Va. : c2005.
|
|
|
|
5.
Title:
Evaluation of the vocabulary element of the reading section in the 11th & 12th English textbooks for Palestine / by Wafa' Ghaleb Maraqa ; supervised by Ahmad Atawneh.
Author:
Maraqah, Wafa Ghalib.
Publication:
2010.
|
|
|
|
6.
Title:
An evaluation of the Twelfth grade English textbook from the perspectives of students and teachers in al-Tafilah directorate of education / by Adam Saleem Amawi ; supervised by Dr. Manal al-Ghazo.
تقييم كتاب اللغة الانجليزية للصف الثاني الثانوي من وجهة نظر المعلمين والطلاب في مديرية تربية وتعليم الطفيلة
Author:
Amawi, Adam Saleem,
Publication:
2011.
|
|
|
|
7.
Title:
EFL undergraduate students' perspectives of the curriculum
employed in the English language department at the
Hashemite University / by Malak Mohammad Saleh Shehadeh ; supervised by Prof. Dr. Mohammed Obeidat.
وجهات نظر طلبة بكالوريوس اللغة الإنجليزية في المنهاج الدراسي المستخدم في قسم اللغة الإنجليزية في الجامعة الهاشمية
Author:
Shehadeh, Malak Mohammad Saleh,
Publication:
2017.
|
|
|
|
8.
Title:
Content evaluation of E. F. L. textbook for eleventh grade students in the Republic of Yemen / by Dhafir Abd-ul-Rahman al-Amri ; supervised by Prof. Dr. Mohammad Abbdu Mikhlafi, Dr. Ahmad al-Quyadi.
Author:
al-Amri, Dhafir Abd-ul-Rahman,
Publication:
2007.
|
|
|
|
9.
Title:
Analyzing aspects of gender in English language
Palestinian basic stage curriculum from grade one
to grade six / by Nidal abu-Ayyash ; supervised by Dr . Hazem Bader.
تحلیل مجالات الجنس في منھاج اللغة الإنجلیزیة من الصف الأول إلى الصف السادس في فلسطین
Author:
abu-Ayyash, Nidal,
Publication:
2012.
|
|
|
|
10.
Title:
Developing an English textbook for the tenth grade in light of the principles of constructivism theory in Jordan / by Rezeq Abdullah al-Waqfi
; supervised by Prof. Dr. Majid Mohammad al-Khataybeh.
تطوير كتاب اللغة الإنجليزية للصف العاشر الأساسي في ضوء مبادئ النظرية البنائية في الأردن
Author:
al-Waqfi, Rezeq Abdullah,
Publication:
2013.
|
|
|
|
11.
Title:
The degree of congruence between the communication content in “cutting edge” textbook and the American criteria for teaching foreign languages / by Hadeel Hamdan Rahimi ; supervised by Dr. Fatima Ja’far.
درجة التوافق بين محتوى التواصل في كتاب اللغة الإنجليزية
“Cutting Edge” والمعايير الأمريكية لتعليم اللغات الأجنبية
Author:
Rahimi, Hadeel Hamdan,
Publication:
2016.
|
|
|
|
12.
Title:
Analyzing the basic English textbooks' questions of "action pack" series according to bloom's taxonomy
of the cognitive objectives
/ by Rana Lutfi al-Khateeb ; supervised by Prof. Dr. Talal al-Zoubi, Dr. Mais Qutami.
تحليل أسئلة كتب اللغة الأنجليزية Series” Action Pack “في المرحلة الأساسية حسب تصنيف بلوم للأهداف المعرفية
Author:
al-Khateeb, Rana Lutfi,
Publication:
2014.
|
|
|
|
13.
Title:
The readability level of the ninth grade English textbooks in Jordan / by Abeer Fakhri bani-Hani
; supervised by Prof. Dr. Majid Khataybeh.
مستوى مقروئية كتب اللغة الانجليزية للصف التاسع في الاردن
Author:
bani-Hani
, Abeer Fakhri,
Publication:
2015.
|
|
|
|
14.
Title:
An evaluation of "Scott Foresman Reading Street" textbooks : teachers' perspectives
/ by Mervat Mohammad A. M. Demasi ; supervised by Dr. Abdallah Matar abu-Naba'h.
Author:
Demasi, Mervat Mohammad A. M.,
Publication:
2017.
|
|
|
|
15.
Title:
An evaluation of "Zoom in" textbook for grade six from teachers', parents' and pupils' perspectives / by Mahmoud Tawfiq Ghabashneh ; supervised by Dr. Abdallah bani-Abd-el-Rahman, Dr. Ruba Fahmi Bataineh.
تقويم كتاب اللغة الإنجليزية "Zoom In" للصف السادس الأساسي من وجهة نظر المعلمين وأولياء الأمور والطلبة
Author:
Ghabashneh, Mahmoud Tawfiq,
Publication:
2007.
|
|
|
|
16.
Title:
The effect of collaborative learning assisted with DVDs
on EFL tenth grade students’ communicative competence and attitude
/ by Doaa Mohammad Bani-Jaber ; supervised by Prof. Dr.Ahmad Mousa Al-Bataineh.
أثر استراتيجية التعلم التعاوني المدعم بمشغلات الفيديو على الكفاءة التواصلية واتجاهات متعلمي اللغة الانجليزية لغة اجنبية في الصف العاشر
Author:
Bani-Jaber, Doaa Mohammad,
Publication:
2021.
|
|
|
|
|
|
|