Welcome
user_choices_background_image
Welcome
login container bottom
Search Libraries Catalogue
Duplicate Items
Add to My List

Print
Sorts and Limits

Results 1 - 16 of 16
1. Title: An evaluation of the English textbooks series (say it in English) for the first and second intermediate grades from teachers' perspectives in Hai'l city in the Kingdom of Saudi Arabia / by Hammad bin Khamies bin Hammad Al-Shammari ; supervised by Faisal Khwaileh.
تقييم سلسلة كتب اللغة الإنجليزية 'Say it in English'للصفين الأول و الثاني المتوسطين من وجهة نظر المعلمين في مدينة حائل في المملكة العربية السعودية.
Author: al-Shammari, Hammad bin Khamies bin Hammad.
Publication: 2005.
2. Title: An evaluative study of English communication skills textbooks at the University of Jordan from a functional perspective / by Khadijeh Othman Hamidi ; supervised by Nayel Darweesh al-Sharah.
دراسة تقويمية للكتب الدراسية لمهارات الاتصال باللغة الإنجليزية في الجامعة الأردنية من وجهة نظر وظيفية
Author: Hamidi, Khadijah Uthman.
Publication: 2008.
3. Title: An evaluation of Matters from the instructors' and students' perspectives / by Ziad Khaleel Oqlah al Smadi ; supervised by Ibrahim Hatamleh.
تقييم سلسلة ماترز من وجهة نظر الطلبة ومدرسيهم
Author: al-Smadi, Ziad Khaleel Oqlah.
Publication: 2003.
4. Title: ESOL tests and testing : a resource for teachers and administrators / Stephen Stoynoff and Carol A. Chapelle.
Author: Stoynoff, Stephen.
Publication: Teachers of English to Speakers of Other Languages, Alexandria, Va. : c2005.
5. Title: Evaluation of the vocabulary element of the reading section in the 11th & 12th English textbooks for Palestine / by Wafa' Ghaleb Maraqa ; supervised by Ahmad Atawneh.
Author: Maraqah, Wafa Ghalib.
Publication: 2010.
6. Title: An evaluation of the Twelfth grade English textbook from the perspectives of students and teachers in al-Tafilah directorate of education / by Adam Saleem Amawi ; supervised by Dr. Manal al-Ghazo.
تقييم كتاب اللغة الانجليزية للصف الثاني الثانوي من وجهة نظر المعلمين والطلاب في مديرية تربية وتعليم الطفيلة
Author: Amawi, Adam Saleem,
Publication: 2011.
7. Title: EFL undergraduate students' perspectives of the curriculum employed in the English language department at the Hashemite University / by Malak Mohammad Saleh Shehadeh ; supervised by Prof. Dr. Mohammed Obeidat.
وجهات نظر طلبة بكالوريوس اللغة الإنجليزية في المنهاج الدراسي المستخدم في قسم اللغة الإنجليزية في الجامعة الهاشمية
Author: Shehadeh, Malak Mohammad Saleh,
Publication: 2017.
8. Title: Content evaluation of E. F. L. textbook for eleventh grade students in the Republic of Yemen / by Dhafir Abd-ul-Rahman al-Amri ; supervised by Prof. Dr. Mohammad Abbdu Mikhlafi, Dr. Ahmad al-Quyadi.
Author: al-Amri, Dhafir Abd-ul-Rahman,
Publication: 2007.
9. Title: Analyzing aspects of gender in English language Palestinian basic stage curriculum from grade one to grade six / by Nidal abu-Ayyash ; supervised by Dr . Hazem Bader.
تحلیل مجالات الجنس في منھاج اللغة الإنجلیزیة من الصف الأول إلى الصف السادس في فلسطین
Author: abu-Ayyash, Nidal,
Publication: 2012.
10. Title: Developing an English textbook for the tenth grade in light of the principles of constructivism theory in Jordan / by Rezeq Abdullah al-Waqfi ; supervised by Prof. Dr. Majid Mohammad al-Khataybeh.
تطوير كتاب اللغة الإنجليزية للصف العاشر الأساسي في ضوء مبادئ النظرية البنائية في الأردن
Author: al-Waqfi, Rezeq Abdullah,
Publication: 2013.
11. Title: The degree of congruence between the communication content in “cutting edge” textbook and the American criteria for teaching foreign languages / by Hadeel Hamdan Rahimi ; supervised by Dr. Fatima Ja’far.
درجة التوافق بين محتوى التواصل في كتاب اللغة الإنجليزية “Cutting Edge” والمعايير الأمريكية لتعليم اللغات الأجنبية
Author: Rahimi, Hadeel Hamdan,
Publication: 2016.
12. Title: Analyzing the basic English textbooks' questions of "action pack" series according to bloom's taxonomy of the cognitive objectives / by Rana Lutfi al-Khateeb ; supervised by Prof. Dr. Talal al-Zoubi, Dr. Mais Qutami.
تحليل أسئلة كتب اللغة الأنجليزية Series” Action Pack “في المرحلة الأساسية حسب تصنيف بلوم للأهداف المعرفية
Author: al-Khateeb, Rana Lutfi,
Publication: 2014.
13. Title: The readability level of the ninth grade English textbooks in Jordan / by Abeer Fakhri bani-Hani ; supervised by Prof. Dr. Majid Khataybeh.
مستوى مقروئية كتب اللغة الانجليزية للصف التاسع في الاردن
Author: bani-Hani , Abeer Fakhri,
Publication: 2015.
14. Title: An evaluation of "Scott Foresman Reading Street" textbooks : teachers' perspectives / by Mervat Mohammad A. M. Demasi ; supervised by Dr. Abdallah Matar abu-Naba'h.
Author: Demasi, Mervat Mohammad A. M.,
Publication: 2017.
15. Title: An evaluation of "Zoom in" textbook for grade six from teachers', parents' and pupils' perspectives / by Mahmoud Tawfiq Ghabashneh ; supervised by Dr. Abdallah bani-Abd-el-Rahman, Dr. Ruba Fahmi Bataineh.
تقويم كتاب اللغة الإنجليزية "Zoom In" للصف السادس الأساسي من وجهة نظر المعلمين وأولياء الأمور والطلبة
Author: Ghabashneh, Mahmoud Tawfiq,
Publication: 2007.
16. Title: The effect of collaborative learning assisted with DVDs on EFL tenth grade students’ communicative competence and attitude / by Doaa Mohammad Bani-Jaber ; supervised by Prof. Dr.Ahmad Mousa Al-Bataineh.
أثر استراتيجية التعلم التعاوني المدعم بمشغلات الفيديو على الكفاءة التواصلية واتجاهات متعلمي اللغة الانجليزية لغة اجنبية في الصف العاشر
Author: Bani-Jaber, Doaa Mohammad,
Publication: 2021.
 
 
Results 1 - 16 of 16
Duplicate Items
Add to My List

Print
Sorts and Limits