Welcome
user_choices_background_image
Welcome
login container bottom
Search Libraries Catalogue
Duplicate Items
Add to My List

Print
Sorts and Limits


Title: The degree of teachers’ practicing of the think-pair-share strategy in teaching English language skills and areas for the upper basic stage students in Mafraq / by Raed Fathi Khaleel Hussein ; supervised by Prof. Ali Farhan abu Seileek. درجة ممارسة المعلمين لاستراتيجية فكر-زاوج-شارك في تعليم مهارات اللغة الإنجليزية ومجالاتها لطلاب المرحلة الأساسية العليا في المفرق
درجة ممارسة المعلمين لاستراتيجية فكر-زاوج-شارك في تعليم مهارات اللغة الإنجليزية ومجالاتها لطلاب المرحلة الأساسية العليا في المفرق درجة ممارسة المعلمين لاستراتيجية فكر-زاوج-شارك في تعليم مهارات اللغة الإنجليزية ومجالاتها لطلاب المرحلة الأساسية العليا في المفرق

Author: Hussein, Raed Fathi Khaleel, author.
abu-Seileek, Ali Farhan, supervisor.
Al al-Bayt University (al-Mafraq, Jordan). Faculty of Educational Sciences. Department of Curricula and Instruction.

General Notes: Thesis (M.A in English Language Curricula and Instruction)-- Al al-Bayt University (al-Mafraq, Jordan), Faculty of Educational Sciences, Department of Curricula and Instruction , 2022.
Includes bibliographical references and index.
The current study aimed to investigate the degree of the upper basic stage teachers’ practicing of the think-pair-share (TPS) strategy in teaching English language skills and its areas. This study sought to answer the following questions: To what extent did the upper basic stage teachers use the TPS strategy in teaching English language skills? and to what extent did the upper basic stage teachers use the TPS strategy in teaching English language areas? To achieve the aim of this study, a quantitative research design was adopted. Observation checklist was used as an instrument of the study to collect data by observing twenty-one teachers in five local schools in the west Northwest Badiah, in Mafraq Governorate during the first semester of the scholastic year 2022/2023. The results of the study revealed that the degree of teachers in practicing the TPS in teaching English language skills and areas was in high degree. According to these results, the study was concluded with a set of recommendations for the Ministry of Education and for researchers in teaching field to use the TPS strategy as collaborative and active learning strategy in teaching English as a foreign language.
هدفت الدراسة الحالية الى التحقق من درجة ممارسة معلمي المرحلة الأساسية العليا لاستراتيجية فكر- زاوج-شارك في تعليم اللغة الإنجليزية ومجالاتها. سعت هذه الدراسة الى الإجابة على الأسئلة التالية: الى أي درجة استخدم معلمو المرحلة الأساسية العليا استراتيجية فكر – زاوج – شارك في تعليم مهارات اللغة الإنجليزية؟ الى أي درجة استخدم معلمو المرحلة الأساسية العليا استراتيجية فكر- زاوج- شارك في تعليم مجالات اللغة الإنجليزية؟ لتحقيق اهداف الدراسة تم اعتماد تصميم المنهج الكمي. تم تطبيق بطاقة الملاحظة كأداة لجمع البيانات على واحد وعشرون معلما في مدارس البادية الشمالية الغربية الحكومية في المفرق. أظهرت النتائج ان استخدام معلمي المرحلة الأساسية العليا لاستراتيجية فكر – زاوج – شارك كان بدرجة عالية. ووفقا لهذه النتائج خلصت الدراسة الى مجموعة من التوصيات لوزارة التربية والتعليم وللباحثين في مجال التعليم لاستخدام استراتيجية فكر- زاوج – شارك كاستراتيجية التفكير النشط والعمل التعاوني في تعليم اللغة الإنجليزية لغة اجنبية.
The electronic version is available in theses database \\ University of Jordan.
Includes abstracts in Arabic and English.

Subject: Languages, Modern -- Study and teaching (Elementary)
English language. -- Skills
English language -- Study and teaching (Elementary)
Learning strategies

Dissertation Note: Thesis (M.A in English Language Curricula and Instruction)-- Al al-Bayt University (al-Mafraq, Jordan), Faculty of Educational Sciences, Department of Curricula and Instruction , 2022.
Physical Description: 1CD-ROM : PDF.
Publication Date: 2022.

Results 1 - 1 of 1
  Agency: Collection: Item Type: Status: Barcode: Media Type:
Al Al-Bayt University Thesis No Circulation Available AB0212460 Thesis